УВАГА! Сайт працює у тестовому режимі.

До уваги нотаріусів!

05 квітня 2016
Розмір шрифту: Аб Аб Аб

 

П Р О Г Р А М А

кандидата на посаду Президента Нотаріальної палати України Андрія Сидоренка на Позачерговий З’їзд нотаріусів України 22-23  квітня 2016 року

Я, Сидоренко Андрій Васильович, приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу - голова відділення Нотаріальної палати України  в місті Києві ставлю перед собою завдання організувати роботу Нотаріальної палати України, як органу професійного самоврядування нотаріусів, який виконуватиме  в повному обсязі усі  функції  передбачені Статутом.

НПУ – створена нотаріусами для нотаріусів, підконтрольна та підзвітна нотаріусам.

НПУ – має публікувати усі рішення на своєму сайті в тому числі кошторис,  надходження та видатки.

НПУ – має налагодити тісну співпрацю з Міністерством юстиції  з питань участі у проведенні експертиз законопроектів та нормативних документів з питань, пов'язаних з нотаріальною діяльністю, роботі постійних робочих груп та комісій, участі представників НПУ в  Громадській раді  при Міністерстві юстиції, делегування своїх представників до ВКК.

 

НПУ – має налагодити співпрацю з комітетом з питань правової політики та правосуддя Верховної Ради України та приймати активну участь у проведенні експертиз законопроектів з питань, пов'язаних з нотаріальною діяльністю.

 

НПУ – має самостійно розробити правила професійної етики та бути готовою до їх затвердження з’їздом у разі внесення змін до законодавства.

 

НПУ – має створити методичну базу для прийняття функцій контролю з перевірки організації  нотаріальної   діяльності   нотаріусів,  дотримання  ними  порядку  вчинення   нотаріальних  дій  та  виконання  правил  нотаріального  діловодства.

 

НПУ – має захистити фізичних та юридичних осіб від незаконних дій або недбалості нотаріусів.

 

НПУ – має відновити надання повноцінної методичної допомоги нотаріусам та створити сучасні програми, курси  з підвищення професійного рівня нотаріусів.

 

НПУ – має налагодити роботу зі збором статистичної інформації, налагодити аналітичну роботу  з прогнозування наслідків прийняття нормативних документів та  перспектив розвитку нотаріату;

 

НПУ – має продовжувати співпрацю з МСН з питань обміну досвідом та розвитку нотаріату в Україні.

 

НПУ – має визначити засади інформаційної політики та втілювати їх в життя.

Орієнтири то заходи

НПУ – створена нотаріусами для нотаріусів, підконтрольна та підзвітна нотаріусам.

Рощробити зміни до Закону України «Про нотаріат» в частині конкретизації осіб, які мають свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю  та можуть бути членами Нотаріальної палати України.

Президентом НПУ має бути діючий нотаріус.

Вибори Президента мають здійснюватись кожні 2 роки.

Створити програму (сервіс) на зразок електронних петицій, яка дозволить  кожному нотаріусу ставити питання на обговорення, а у разі їх підтримки нотаріальною спільнотою ці пропозиції мають братись до уваги виконавчими органами НПУ та організовувати опитування, голосування, членами Ради НПУ у разі їх відсутності на засіданні та нотаріусів на зборах та з’їзді нотаріусів.

Наслідком невиконання членами Ревізійної комісії  своїх прямих обов’язків має бути подання про позбавлення їх свідоцтва про право на нотаріальну діяльність.

НПУ – має публікувати усі рішення на своєму сайті в тому числі кошторис,  надходження та видатки.

На сайті НПУ мають бути обліковані усі рішення прийняті органами НПУ за весь період її існування, усі кошториси, згруповані за статтями та опубліковані надходження та видатки за кожний рік.

НПУ – має налагодити тісну співпрацю з Міністерством юстиції.

Нотаріуси мають приймати активну участь в написанні нормативних документів з питань регулювання нотаріальної діяльності шляхом участі в робочих групах, комісіях, Громадській раді при Міністерстві юстиції.

НПУ має залучати експертів при розгляді питань написання технічних завдань по створенню інтерфейсів до державних реєстрів, якими користуються нотаріуси, застосування тих чи інших технологічних рішень в тому числі створення  електронного нотаріату (електронного реєстру нотаріальних дій).

НПУ – має налагодити співпрацю з комітетом з питань правової політики та правосуддя Верховної Ради України.

Здійснювати постійний моніторинг законопроектів, які  стосуються нотаріальної діяльності, проводити  експертизу таких законопроектів та надавати свої висновки про наслідки їх прийняття для нотаріату та суспільства.

Підготувати зміни до Закону України «Про нотаріат». 

 НПУ – має самостійно розробити правила професійної етики.

На сьогоднішній день державне регулювання нотаріальної діяльності поширюється і на  встановлення  правил професійної етики нотаріусів. Одним з напрямків становлення самоврядування в нотаріальній діяльності є передача  Міністерством юстиції органам професійного самоврядування затвердження правил професійної етики нотаріусів. Ми маємо їх розробити та бути готовими до їх прийняття.

НПУ – має створити методичну базу для прийняття функцій контролю за перевіркою організації  нотаріальної   діяльності   нотаріусів.

Нотаріуси та НПУ – як орган професійного самоврядування мають бути готовими до прийняття від Міністерства юстиції функцій контролю за  перевіркою організації  нотаріальної   діяльності   нотаріусів,  дотримання  ними  порядку  вчинення   нотаріальних  дій  та  виконання  правил  нотаріального  діловодства.  Прийняття рішення про передачу цих функцій залежить від багатьох чинників в тому числі зміни Закону України «Про нотаріат» але ми маємо бути готовими до виконання таких функцій.

 

НПУ – має захистити фізичних та юридичних осіб від незаконних дій або недбалості нотаріусів.

 

Ми маємо розуміти, що в нотаріаті не місце тим кого клієнти не можуть знайти місяцями для того щоб отримати дублікат. Така робота не відповідає правилам професійної етики, дискредитує професію нотаріуса і вимагає відповідної реакції від нотаріальної спільноти.

 

  НПУ – має відновити надання повноцінної методичної допомоги та створити сучасні програми, курси,  з підвищенню професійного рівня нотаріусів.

 

Діюче законодавство і саме життя, швидка зміна базових законів та кодексів з якими працюють нотаріуси вимагають  від нас постійного підвищення кваліфікації, швидкого освоєння значних масивів інформації. При цьому ми маємо забезпечити єдину нотаріальну практику. Все це неможливо без застосування сучасних інформаційних технологій.

Завданням №1 є створення на базі програмних продуктів в відкритою ліцензією (МедіаВікі) єдиної довідкової бази  знань для нотаріусів.

Завданням №2 є створення контенту  з відео-лекціями з актуальних питань нотаріальної практики.

Завданням №3 є створення  програмного продукту для навчання та тренінгу нотаріусів за прикладом он-лайн курсів відомих університетів (edX,  Coursera, Лекторіум, Prometheus). Ми не можемо собі дозволити не використовувати сучасні технології.

 

НПУ – має налагодити роботу зі збором статистичної інформації, налагодити аналітичну роботу.

 

Інформаціє є одним з важливіших національних ресурсів для прийняття правильних управлінських рішень. На сьогоднішній день НПУ не має достатньої статистичної інформації для аналізу та прогнозування  розвитку нотаріату.  Створення такої статистичної бази є запорукою для прийняття правильних управлінських рішень.

 

НПУ – має продовжувати співпрацю з МСН з питань обміну досвідом та розвитку нотаріату в Україні.

 

Співпраця з МСН дозволяє отримувати інформаціє про сучасні тенденції розвитку, технології які застосовуються уникнути помилок при реалізації власних рішень та мати потужних лобістів інтересів нотаріату для гілок влади.

 

НПУ – має визначити засади інформаційної політики та втілювати їх в життя.

 

НПУ має вести  цілеспрямовану скоординовану інформаційну політику направлену на культивування поваги до професії нотаріуса. Вимагати спростування недостовірних відомостей стосовно нотаріальної діяльності, вести постійну роз’яснювальну роботу з журналістами та ЗМІ направлену на  об’єктивне інформування громадян про свою діяльність.

 

 

Приватний нотаріус Київського

міського нотаріального округу - голова відділення

Нотаріальної палати України  в місті Києві                                Андрій Сидоренко

 

 


 

Тези програми

приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу

Марченка Володимира Миколайовича

 

І. На позачерговому З’їзді нотаріусів України

 

1. Змінити найменування Нотаріальної палати України (далі — НПУ), привести його у відповідність до вимог чинного законодавства шляхом додавання до її назви інформації про організаційно-правову форму.

2. Продовжити передачу більшої кількості повноважень на місця.

3. Встановити, що обрання членів Вищої кваліфікаційної комісії проводиться виключно З’їздом нотаріусів України.

4. Закріпити у Статуті обов’язковість проведення один раз на рік З’їзду нотаріусів України з обов’язковою повною фінансовою звітністю! Фінансовий звіт повністю (без купюр) оприлюднювати на офіційному сайті НПУ та в офіційному друкованому органі НПУ.

5. Електронне голосування.

6. Підвищення професійного рівня, будь-які семінари, наукові конференції повинні проводитися НПУ для її членів безкоштовно за рахунок членських внесків.

7. Друкований орган НПУ повинен бути безкоштовним для членів НПУ за рахунок членських внесків.

8. Вирішити питання розміру членських внесків державних нотаріусів.

9. Заповнити  прогалину, визначивши процедуру та орган щодо прийняття до членів НПУ осіб, які отримали свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

10. Передбачити створення спеціального напрямку по зв’язках зі ЗМІ на постійній основі.

 

 

ІІ. Після З’їзду нотаріусів України

 

1. Терміново розробити електронний захист нотаріуса-реєстратора від кібератак! Розглянути питання якості роботи електронних реєстрів, визначити межі відповідальності, встановити належні терміни.

2. Напрацювати єдину нотаріальну практику, єдину реєстраційну практику та судову практику. Визначити механізми доступу для нотаріусів — членів НПУ на офіційному сайті НПУ до цієї бази.

3. Максимально перебрати питання підвищення професійного рівня на підставі напрацьованої методології на користь НПУ за рахунок членських внесків.

4. Спільно з Міністерством юстиції України офіційно врегулювати статус фінансового забезпечення приватних нотаріусів за рахунок 60% коштів адміністративного збору як витратної частини.

5. Отримати делеговані владні повноваження у сфері нотаріату з метою закріплення НПУ як організації, що здійснює професійне самоврядування шляхом напрацювання та внесень змін, у тому числі до ст. 16 Закону України «Про нотаріат».

6. Легалізувати статус представників НПУ щодо участі у проведенні перевірки діяльності нотаріусів через встановлення обов’язку або права Міністерства юстиції України та його територіальних органів запрошувати їх через внесення відповідних змін до ст. 33 Закону України «Про нотаріат» та/або до Порядку проведення перевірки організації роботи державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, організацій нотаріальної діяльності приватних нотаріусів, дотримання ними порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства.

7. Знайти шляхи вирішення проблемних питань архіву нотаріуса, у тому числі в зоні АТО.

8. Напрацювати методику та створити напрямок щодо захисту прав нотаріуса. Одне з головних положень НПУ — захист кожного окремого нотаріуса від будь-якого «наїзду» з урахуванням усієї напрацьованої єдиної практики. Узагальнити та виставити всі наявні зразки документів по захисту нотаріусів, у тому числі перед усіма «компетентними» органами. Започаткувати зворотний зв’язок на зразок «гарячої лінії».

9. Редакційно опрацювати питання єдиного податку та/або можливість застосування витратної частини у твердому відсотку від валу (витрати на електронні реєстри).

10. Дослідити питання соціального захисту нотаріуса, пенсійного забезпечення, у тому числі державних нотаріусів, які вийшли на пенсію, але продовжують працювати.

 

Приватний нотаріус

Харківського міського нотаріального округу

Харківської області                                                           В.М. Марченко

Кількість переглядів: 895

Архів публікацій