УВАГА! Сайт працює у тестовому режимі.

З січня 2017 року нотаріуси зможуть використовувати захищені носії ключової інформації під час роботи з усіма електронними реєстрами Мін'юсту

29 грудня 2016
Розмір шрифту: Аб Аб Аб

26 грудня  2016 року відбулася робоча зустріч президента Нотаріальної палати України Володимира Марченка, голови Комісії НПУ з питань запобігання та протидії кіберзлочинностіНаталії Козаєвої, спеціаліста НПУ з інформаційних технологій Дмитра Матвіїва з фахівцями державного підприємства «Національні інформаційні системи» (далі – ДП «НАІС») на чолі з генеральним директором  Станіславом Лур’є за участі керівника підприємства-розробника засобів криптографічного захисту інформації ПрАТ «Інститут інформаційних технологій» Віктора Онопрієнка. У ході зустрічі були обговорені питання приведення функціонування Єдиних та Державних реєстрів Міністерства юстиції України (далі – Реєстри) у відповідність до законодавства у частині, що стосуються використання користувачами Реєстрів захищених носіїв ключової інформації електронного цифрового підпису (ЕЦП).

Як повідомив Станіслав Лур’є, на виконання вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» із змінами від 06.10.2016 року та наказу Міністерства юстиції України від 31.10.2016  № 3086/5 «Про врегулювання відносин з використання захищених носіїв особистих ключів», державні реєстратори прав на нерухоме майно, державні реєстратори юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, нотаріуси повинні використовувати захищені носії особистих ключів ЕЦП під час доступу до Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції.

«ДП «НАІС» здійснює заходи щодо розширення сфери використання захищених носіїв ключової інформації та їх модельного ряду для роботи з Єдиними та Державними реєстрами. Протягом листопада-грудня 2016 року здійснено ряд заходів щодо забезпечення сумісності захищених носіїв ключової інформації з програмним забезпеченням Реєстрів, що надасть змогу нотаріусам та іншим державним реєстраторам вже з 3 січня 2017 року використовувати захищені носії особистих ключів ЕЦП у роботі з усіма Реєстрами»,  - зазначив пан Лур’є.

У відповідності до вимог статті 5 Закону України «Про електронний цифровий підпис» (із змінами, внесеними згідно із Законом №1666-VIII від 06 жовтня 2016 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності») та Наказу Міністерства юстиції України №3086/5 «Про врегулювання відносин з використання захищених носіїв особистих ключів» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.10.2016 за №1410/29540) технічні можливості програмного забезпечення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань, Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень, Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Спадкового реєстру, Реєстру спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України, Єдиного реєстру довіреностей, Державного реєстру актів цивільного стану громадян, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань будуть відповідно оновлені до 31 грудня 2016 року.
З 00:00 годин 03 січня 2017 року програмне забезпечення згаданих реєстрів буде переведено в режим роботи із підтримкою одночасно незахищених носіїв ключової інформації (USB-flash, CD, FDD) та захищених носіїв ключової інформації.
З 00:00 годин 01 квітня 2017 року програмне забезпечення реєстрів буде переведено в режим роботи із підтримкою виключно захищених носіїв ключової інформації.
 Інформація про це та коротка інструкція про кроки з оновлення програмного забезпечення зазначених реєстрів буде розміщена на сайтах - ca.informjust.ua та nais.gov.ua.
Всі заходи щодо повного переведення користувачів Реєстрів на використання захищених носіїв особистих ключів буде здійснено в межах перехідного періоду до 31 березня 2017 року.
Найбільш дискусійним питанням серед учасників зустрічі стало обговорення комерційних пропозицій інших розробників захищених носіїв ключової інформації, їх вартість та умови використання у порівнянні із пропозиціями ДП «НАІС».
За результатами проведених перемовин та з урахуванням високої відповідальності нотаріусів при здійсненні ними делегованих Державою повноважень у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно та бізнес, вартість захищеного носія ключової інформації «Алмаз- 1К» для доступу до Реєстрів для всіх категорій реєстраторів була знижена до 550 гривень з повною підтримкою та гарантією використання. Нотаріальна спільнота в особі Нотаріальної палати України, вдячна ДП «НАІС» та розробникам захищених носіїв ключової інформації за конструктивний підхід.
Варто зазначити, шо акційна ціна на захищений носій ключової інформації «Алмаз-1К» буде тривати у період з 1 січня по 1 квітня 2017 року.

За словами Володимира Марченка, для нотаріусів актуальним залишається інформаційна безпека їх діяльності та захист даних від несанкціонованого доступу та копіювання особистих ключів сторонніми особами.
«Саме з проблемою постійних втручань в комп’ютерну систему, хакерських атак, нотаріуси звертаються до Нотаріальної палати України, повідомляючи про негативні наслідки зловмисних дій третіх осіб. Задля запобігання злочинам у сфері діяльності нотаріуса, протидії шахрайським діям під час роботи з Реєстрами та підвищення загального рівня кібербезпеки нотаріату ми звернулися до ДП «НАІС» для впровадження заходів із запобігання та протидії кіберзлочинності в нотаріальній діяльності», - сказав він.

Додатково було наголошено, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 806 ДП «НАІС» завершив розробку програмного забезпечення, яке дозволить забезпечити інформаційну взаємодію між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним реєстром документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
Доопрацьоване програмне забезпечення надасть нотаріусу можливість використовувати відомості з ЄРД під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав (пошуку та отримання в режимі реального часу відомостей про документ - декларація про готовність об’єкта до експлуатації, сертифікат ДАБІ), що значно скоротить час вчинення реєстраційних дій з об’єктами нерухомого майна.

 

Кількість переглядів: 713

Архів публікацій